Så mye å være glad og takknemlig for

Blogganbefaling: Tornerosesverden har denne uka skrevet tre gode blogginnlegg om hvordan det er å leve med sykdommen Myalgisk Encefalopati (ME). Hun setter ord på hvordan mange føler og erfarer på en god og gjenkjennelig måte. Det er uten tvil at det å bli rammet av en sykdom, som viser seg å være varig/langvarig og for mange kronisk er ett sjokk. Det tar tid og er en prosess. Til tross for at livssituasjonen totalt endrer seg så viser beretningene til Tornerose at vi mennesker også er tilpassningsdyktige, resistente, arbeider hardt for bedring og livskvalitet, mestring av hverdagen og en unik evne til å finne glede i de små ting i livet.
Tusen takk Tornerose for at du deler så ærlig, genuint og åpenhjertlig❤
De andre bloggpostene finner du her:
http://tornerosesverden.wordpress.com/2014/11/19/jeg-far-ikke-til-dette/
http://tornerosesverden.wordpress.com/2014/11/20/vil-sorgen-noen-gang-blekne/
*klæms*

Tornerosesverden

Etter de to siste blogginnleggene mine er det kanskje noen som tror at jeg er preget av tungsinn for tiden. At jeg sliter psykisk. Jeg gjør egentlig ikke det. Det jeg prøver å formidle er at livet mitt består av både sorg og glede – hver eneste dag. Disse går hånd i hånd. For selv om sorgen ligger her hele tiden, så har jeg utrolig mye å være glad og takknemlig for. Hver eneste dag.

Jeg er utrolig glad og takknemlig for sønnen min og resten av familien min. De er det viktigste i livet mitt. Det mest dyrebare jeg har. De støtter og reiser i skytteltrafikk for å besøke oss. I tillegg blir jeg regnet med som den jeg er, uavhengig av sykdom. For dem er jeg mamma, datter, søster og tante.

Jeg er også veldig glad for vennene mine. Jeg har en super gjeng som fremdeles, etter fem…

View original post 759 more words

En kommentar om “Så mye å være glad og takknemlig for

Legg igjen en kommentar

