Håpet som aldri vil forsvinne….

Jada! Det nærmer seg jul igjen og atter ett år hvor kanskje flere av oss hadde håpet og ikke minst ønsker om å kunne gjøre mer enn i fjor (okei folks! årene før det også…). Jeg er jo en av de. Siste halvår har seriøst ikke vært helt som forventet. Restituerer for harde livet, stabiliserer, men fremdeles «trapped». Venter, venter på noen ekstra funksjonsprosenter og kan ikke miste håpet at det kommer…. Jeg har ikke noe valg, det e jobben min. Værre er det for mine nærmeste, mine pårørende. Det tærer når ting tar så lang tid, følelsen og adferden av deres frustrasjon. Bare ikke gi opp, bare ikke mist håpet……ja det er vanskelig!

Sangtekster. Det fine med sangtekster er at de er og kan være fullstendig opplagte, men også metaforer. Metaforer med det vi vil tolke teksten som, en mening, ett budskap. Julaftens filmklassiker, Reisen til julestjernen. En fortelling med karakterer som kan oversettes og tolkes –  relatert og assosiserbart. Metaforer for vår egen livssituasjon. Akkurat nå er budskapet at vi ikke kan gi opp og ikke miste håp.

Finne_julestjernen

Med håp om ei go’ jul og ett godt nyttår fra meg til dere der og her hjemme og ute. Gode klæmmer sendes

ღ˚ •。* ˚ ˚✰˚ ˛★* 。 ღ˛° 。* °♥ ˚ • ★ *˚ .ღ

9 kommentarer om “Håpet som aldri vil forsvinne….

  1. Jakob

    Hyggelig og se livstegn fra deg, har skjønt at det ikke har vært enkelt. Har tidligere lest dine artikler med stor glede, du har gitt innblikk i noe jeg og mange andre i tilsvarende situasjon som din, har hatt stort behov for. Selv er julen spesiell, satt alene siste år etter å ha sendt kone og barn til resten av familien, og hadde en j*vlig jul. Bestemte meg for å prøve Rituximab og har nå vært gjennom 5 omganger i San Francisco. Har ikke sett halleluja resultater men absolutt områder hvor det går bra. Håper du treffer på noe tilsvarende.
    God Jul

  2. Så godt å «se» deg igjen❤ Jeg har ofte tenkt på deg og på hvordan det går med deg. Har vel antatt at fraværet skyldes at du er dårlig. Det er liksom den mest nærliggende tanken i vår situasjon.
    Jeg kan ikke si så mye annet at jeg tror at jeg forstår hvordan du har det, fordi jeg har vært der selv. Jeg sender deg masse varme tanker med ønske om ei best mulig jul, og et MYE bedre år i 2014.

    Klem fra meg❤

  3. Så kjekt å lese at du er her – du har vært savnet 😊 Ikke kjekt å lese at det har vært et tøft halvår. Håper du kommer deg litt etter litt. Håpet må vi ikke miste!

    Ønsker deg og dine en så fin jul som mulig og et framgangsrikt nytt år 😊

    Stor adventsklem fra meg ❤️

  4. Kjære Toto. Jeg er så glad for å se et livstegn i fra deg. Jeg vet at du ikke har vært bra i høst. Jeg har forståelse for at internett og blogging kommer langt ned på listen av hva man prioriterer i slike øyeblikk. Jeg har selv bloggpause av div. grunner. Jeg har allikevel savnet blogginnleggene dine, det må jeg få lov til å si uten at du skal få dårlig samvittighet. He he he🙂 Jeg sier det for at jeg oppriktig savner blogginnlegg fra deg.

    Jeg ønsker deg og dine en fredelig jul. OG ikke minst god bedring til deg! (-og ikke mist håpet;-) )
    Vi snakkes!

    Klem herfra.🙂

  5. Rokhy

    Hei! Lenge siden sist. Ble glad når jeg oppdaget at du hadde blogget igjen. Savnet – ja.

    Ingrid Hagrup
    Vi tenner fire lys i kveld og lar dem brenne ned
    For lengsel, glede, håp og fred, men mest allikevel for fred
    på denne lille jord, hvor menneskene bor.

    Ha en riktig fin jul og ha et godt nytt år!

    håp, glede, lengsel og fred
    🙂
    /R

  6. Maya

    Kjære du. Har også savnet deg og dine skriverier… Har sendt deg noen mailer under tiden. Mine beste ønsker for deg framover.:-)
    Klem

Legg igjen en kommentar

