Dagens: Forventnings- og responsstimuli

Siden jeg sitter og leser Larun sin doktoravhandling som ja selvfølgelig er det reell forventning om at det kommer en responsstimuli som ikke er positiv, men en kan jo aldri vite. Selv om jeg allerede har utbrutt høyt «hvor er referansen!!??» for å se at jepp! det var nok en egen antagelse, så får vi se om hvor den ender. I mellomtiden kan en for eksempel gjøre grubleoppgaver og qiuz på en regnværsdag og en optiske illusjon siden vi er så fryktelig innbilske!

Hvor mange trekanter?

***

Hvilket tall erstatter sprørmålstegnet?

***

Hvor mange sirkler ser du?

😀 gyldne øyeblikk!!

6 kommentarer om “Dagens: Forventnings- og responsstimuli

  1. catalyzator

    Du er gruuuuuusom !
    Men altså… Øverst blingser jeg inn 24 trekanter…
    I midten innbiller jeg meg at det er tallet 2 som skal inn i ?-kålhuet…
    Og nederst er jeg ikke fullere enn at jeg tror dyrt å hellig at jeg ser 16 rundinger…
    Å hvis jeg har tatt feil så skyld på døgntidspunktet … *ggrrrrumphfff*

    1. 😆 og ikke bedre siden æ ikke helt vet svaret heller, bortsett fra på den siste….

      Nu sitter hodet begravd i «liksom dokumentert» og fatter ikke at æ gidder *stønn*… men der finnes jo forklaring «eplet faller ikke langt i fra stammen», skal vi bare la «de» få holde på blabla kvakk – kvakk
      😉 hmmm og litt mer hmmm… vi får se om det blir noen utfordringer på svaret ditt – så får vi søke verdensveven om veriferte eksakte svar, bare at oppgave to har to svarmuligheter og begge er i utgangspunktet riktig matematisk sett, noe som kommer inn på om riktig bruk av metode – og da var vi jo igjen tilbake til *stønn*

      Æ får gi mine «tippersultater» i mårra😀

      1. catalyzator

        Jaha… metode… Jo jeg tenkte likso bare sånn helt enkelt at summen av tallene i den første figuren er 31 og da mangler det bare 2 for at summen skal bli den samme i den siste figuren også😆 den enkle er ofte det beste ?

  2. 😉 jepp du får ta ett av bildene å sette over OJ. Morsom bloggpost… satt og tenkte på ungene æ da. Undercut ser faktisk ut til å være passelig enkel å klippe for en som ikke engang e amatør. Hmmm kanskje undercut rett og slett er poppis fordi de skuler måner etc??

    Mine tipperesultater:
    Den første: 27
    Den andre: 2 og 5, men trur 5 er en tilfeldig matematisk mulighet.
    Den siste er: 16

    😉

    1. Jeg klarer ikke denne hjernetrimmen din. Da må jeg montere automatsikring i hodet.

      Undercut er både fint og praktisk. Får se hva det blir til på neste klipp. Er allerede på overtid og det er et kilo med krøller nå.

Legg igjen en kommentar

