Blogganbefaling: Arnar er tilbake på jobb etter biomedisinsk behandling!

Forfatteren av Sarasverden og bloggeren Arnar ble i 2010 rammet av en «uskyldig» mageinfeksjon og fikk «ME-marsjordre». Siden datteren hans Sara har fått behandling via kostholdsendring er dette noe Arnar hadde masse viten om fra før. Historien til Arnar forteller om en mann med handlekraft og forsto at dette er alvorlig. Med biomedisinsk behandling, egen unik handlingplan og gjennomføringsevne – kom han opp fra tilfluktsrommet. «Alt jeg har gjort har jeg gjort på eget initiativ hvor jeg definerte min egen tilstand som et medisinsk prosjekt, og har brukt meg selv som en forsøkskanin. Min egen kasus. At jeg nå, etter relativt kort tid (satt i ME-perspektiv), kan skrive disse ordene og kommunisere det jeg gjør, er en tydelig indikasjon på at “forsøket” har fungert forbløffende bra.«, sier Arnar i bloggposten.

Arnar

ME er ingenting annet enn et helvete

Som veldig mange andre (om ikke alle) som har blitt diagnostisert med ME har jeg opplevd en enorm stigmatisering av min egen helsetilstand pga. diagnosen ME/CFS. Denne skeptiske og til tider arrogante holdningen fra allmennheten, fagpersoner og offentlig organ har gjort at jeg nå forstår hvor fryktelig vanskelig det er for alle som rammes av dette syndromet å kunne kjempe seg fram mot å i det hele tatt bli tatt seriøst av folk som egentlig skal hjelpe oss. Jeg har opplevd at man må være veldig sterk for å være syk. Et paradoks i seg selv.

I bloggposten «25% er magisk – om ME & meg: Del 1» kan du lese om hvordan Arnar ble friskere og dette er også en historie om både helsevesen og det å komme tidlig i gang med effektiv og kurativ behandling når du rammes av ME.

Les historien her

***

I bloggposten «25% er magisk – om ME & meg: Del 2» forteller Arnar mer av historien sin om helsevesen, leger, venner og familie. En historie vi ME’ere kjenner oss så altfor godt igjen i!

Les historien her

***

Den personlige beretningene til Arnar er viktig å lese – den gir innsikt og læring, forståelse og gode råd om mye og mangt.

«Det å være tilbake på jobben gir noe mer enn bare intellektuell stimulanse. Det er en formidabel seier for den jobben jeg har gjort og den prosessen jeg har valgt å følge. Jeg er fortsatt ikke frisk og må ta mange forholdsregler. I tillegg har jeg et par uker igjen før jeg har fullført behandlingen hos KDM (for denne gang). Jeg vil også fortsette med store mengder kosttilskudd, steinalderkost, meditasjon, og i det hele tatt en totalt livstilsendring.»

Who knows?

Men til tross for en fortsatt uviss fremtid med en stor jobb foran meg, er disse dagene en milepæl for meg. 25% arbeidsfør blir derfor akkurat så magisk som det kan bli for meg.

*****

😉 Lykke til videre Arnar og tusen takk for at du deler en historie som er så viktig å formidle til mange der ute!

Arnar og Saras Verden finner du på face her

*****

2 kommentarer om “Blogganbefaling: Arnar er tilbake på jobb etter biomedisinsk behandling!

  1. Heisan,

    Takk for omtalen og delingen av mine personlige fortellinger og erfaringer. Kan det hjelpe andre er det ingenting som vil gjøre meg gladere.

    Hilsen fra Helsingborg🙂.

    1. Velbekomme Arnar😀

      ja som du sier, kan det hjelpe andre i samme situasjon og endre bevissthet om at diverse tiltak kan bedre tilstanden – så er intet bedre. Bare det med kostholdsendring gjør mye og der er du virkelig en pådriver – all ære assa – kjempetaknæmmelig og stolt!
      😀

Legg igjen en kommentar

