Dagens blogganbefaling og bloggpost – bli med inn i «Saras Verden» – foreldres kamp for sitt syke barn!

Nærhet, eller distanse, er en interessant variabel også i sammenheng med menneskelig verdivurdering. Finnes det noe fasitsvar på når en persons sykdom eller tragedie er “nær” nok til at vi skal bry oss? (skriver pappa’en til Sara)

Bli med inn i Saras Verden!

«Da vi oppdaget at min datter var syk ble alle tiltak satt i gang for å hjelpe henne ut av det helvete hun var på vei inn i. Ingenting skulle stoppe meg fra å sørge for at hun fikk den hjelpen hun behøvde for å bli frisk. Det var et naturlig farsinstinkt som brakte fram en ustoppelig alfa-løve. Jeg filleristet alt og alle som kom i min vei for å utføre min misjon, min plikt – å få Sara frisk.

Et barn er i umiddelbar nærhet, den indre sirkelen, og det blir derfor helt naturlig for de aller fleste foreldre å kjempe for sine barns helse og velvære. Men hva med personer jeg aldri har møtt før? Hvor nyansert blir min hjelp? Mitt engasjement gjennom Saras Verden er et godt utgangspunkt for diskusjon.

Men kritikk er ikke min drivkraft. Min drivkraft er enkel. Den kommer fra de som gir lyd fra seg og som skriver at barna eller de selv har fått et bedre liv som følge av saker de har lest på bloggen. Den kommer fra min egen tro om at så mange andre får en bedre hverdag av å lese våre erfaringer. Den kommer fra de mer enn 100 000 forskjellige mennesker som har vært innom Saras Verden de siste to årene. Om vårt initiativ har hjulpet en promille av disse vil jeg bli sjeleglad.»

Les hele bloggposten på Saras Verden her

*****

Ord i tiden:  Ubetinget – “Pay it forward” – det er det vi gjør!

*****

Legg igjen en kommentar

