* På ferie når kroppen aldri tar ferie *

Jepp, skal på ferie – en liten uke. I praksis krever det masse tilrettelegging fordi selv om jeg skal på ferie så tar ikke kroppen min ferie. Det har den ikke gjort på mange år. Jeg klarte en uke i fjor også – og gjett og jeg var gla’😀 . Endelig klarte jeg og reise sammens med barna mine, noe vi alle satte pris på. *kræmt* bortsett fra da jeg nevnte at jeg kanskje burde bli trillet rundt i rullestol om det ble mye gåing…. Da var det «fus» for å ikke trille på mamma og «sek» oxo – vel de slapp, det gikk greit – fine benker rundt om!.

Med litt dårligere form akkurat nå, så er også sannsynligheten for at det vil kreve mye mer hvile enn i fjor, selv om jeg sov tre timer på ettermiddagen og en hel dag for å lade opp til hjemturen.

Som dere forstår så trengs det tilrettelegging med nødløsninger slik at det finnes retrett-mulighet og ferien må være lagt opp slik at de andre kan finne på andre ting mens mammaen hviler. Og nei jeg hviler ikke av å kjøre bil, eller rettere sagt sitte på – det mobiliserer nervesystemet noe så vanvittig at det ikke er til å tro, samtidig som du bruker musklatur for å holde deg stabil og holde igjen i svinger og rundkjøringer – rett vei uten kjørespor og vannplaning er fint!

Så vi bytter bare senga hjemme med en ny seng!

Likevel ser vi frem til:

lukten og lyden av bølger og måker!

Og ser på ungene som koser seg i vinden…

... med drager som fyker opp og ned til jubelbrus når de får det til!

Kvelder….

..med romatisk aftentur…

til

… til sola går ned i havet!

Mårradagen bringer mer moro med

..splash…

og

..enda mere splash😀

Det hele er som en real…

… berg- og dalbane…

som på ånkli’ er…

…sinnsykt morsomt!!

I år trur jeg kanskje bare må nøye meg med èn real utsjeielse…

Dansk is med guf😀

– Ha en fin uke folks😉

Legg igjen en kommentar

